недеља, 10. фебруар 2019.

The Wizard of Oz (1939)

https://www.imdb.com/title/tt0032138/?ref_=nv_sr_1



Žanr:  Adventure, Family, Fantasy, Musical


Režiser: Victor Fleming


Glumci:  Judy Garland, Frank Morgan, Ray Bolger...


Sinopsis: Tornado odnosi Doroti Gejl, iz Kanzasa u čarobnu zemlju Oz, gde ona kreće u potragu za svojim novim prijateljima da vide čarobnjaka koji im može pomoći.





Analiza:


Moram napomenuti da nisam neki veliki fan mjuziklova, pa ih nemojte baš očekivati. Šta reći o ovom klasiku. Film sam  x puta gledao kao klinac, pa je valjalo da obnoviti utisak nakon toliko godina. Ni jednog trenutka nisam mislio, da će me film razočarati, i nije. Kupio me je, njegovom lucidnošću i veselošću. Raniji porodični filmovi, su bili topli i nežni, i za sve uzraste, i što je najbitinije  mogli su da prenesu neku vanvremensku poruku, što retko koji današnji film to može.


Uvod nam pokazuje Dorotino detinjstvo, koje malo je reći nije bajno. Niko nema vremena za nju, jer su zauzeti svojim problemima. Doroti samo želi mesto gde vlada spokoj i sreća, neko ko će je ceniti i imati vremena za nju. Kraj odlično poentira, šta je to zapravo savršeno mesto. Naravno, ako ti detetu ne pružiš dovoljno ljubavi u detinjstvu, ono će da se zavuče u neke fiktivne svetove i postaće asocijalno u većini slučajeva. Samo mrvica pažnje, dovoljna je da se neko zbog tebe oseća posebno i da mu izmamiš osmeh na licu. Zar je to toliko tešsko uraditi.


Njeno upoznavanje sa "novopečenim" prijateljima je veselo napravljeno, i propraćeno naravno odličnom muzikom. Film se bavi i temom kako da postignemo nešto nemamo, što mislimo da je nama bar trenutno nedostižno. Ali nije, samo se krije duboko u nama, i mi ga moramo otkriti na površinu. Scena sam Doroti, strašilom i drvećem kojim priča, mi je odlična, jer pokazuje inteligenciju strašila,  što je upravo ono što sam pičao od malopre.


Kao što sam već rekao na početku, da baš ne volim mjuzikle, ali je ovaj prokleto dobar. Nijedna današnja animacija, ne može ni prići kostimima i lutkicama u filmovima. Taj rustičan šmek, je fenomenalan. Kompletna scenografija, je stilski savršena, puna šarenih i veselih boja. Pesme su preodbro uklopljene, u datim situacijima.


E sad, ne znam baš kakva je knjiga, jer je nisam čitao, ali verujem da su tu negde istog kvaliteta. Šale su vrlo duhovite, ali ne verujem da će ih najmlađi baš skontati. Film nijednog sekunda nije dosadan rastegnut, što je jako bitno. Džudi Garland  mi je baš dobro legla, to njeno slatko i umilno ponašanje, kao i deo ostale malene četvorke. Ne znam za vas, ali su meni njene crvene cipelice top. Likovi su generalno simpatični i lako je saosećati se sa njima. Glumačka ekipa je čista perfekcija.


Drago mi je što sam ga ponovo odgledao. Na mene je ostavio još bolji utisak, od ranije jer mnoge stvari naravno nisam kapirao kao klinja. A to je naravno odlika odličnih fimova. Ne moram, ni napominjati da je ovo obavezno štivo za svakog ozbiljnijeg filmofila, ali i za ostale ljudove.















Konačna ocena: 8/10




Нема коментара:

Постави коментар